close
星期日是翊愷學校的家長日。

我們和老師面對面談有關翊愷在學校的學習情況。
老師對他的評語有 :

1. He is very playful.
2. All the things he talked to his friends are just ultraman, ultraman and ultraman.
3. He is good in showing all those ultraman's actions and posts.
4. He can mingle around with friends, no problem.
5. He is very soft-spoken, hardly can hear what he is saying.
6. He is very slow in reading and writing.
7. He can't really pay attention in the class. First 5 minutes he was with me, next 5 minutes he lost already ......
8. He has his own world, and all his world is just ultraman only.


我聼了后,都不懂怎辦 。。。 唉!

擔心他再這樣下去,以後長大了,是否一樣也會常常在班級裏神游太虛?那功課肯定會有影響了。
擔心他這樣沉迷 Ultraman 是不是不對,不應該?

老公反而很開心地說 : 不錯啊,你看他在班裏面很活潑啊!

小孩 很少能夠在班級裏面靜靜坐著聼老師講話的,不是嗎?
小孩的 專注力 很短暫的,不是嗎?

所以到底他是正常還是不正常?
我很擔心 (擔心他因此而跟不上學習)
又很困擾 (我不想給他壓力)

我很想讓從事教育工作的朋友來說一說  。。。。。
我需要做些什麽嗎?

不過,我很確定,我絕對不會讓他上什麽班,什麽課的  。。。。



P/S:
當老師說他可以和其他小朋友一起玩,我很開心。

P/S 1 :
學校評估報告


arrow
arrow
    全站熱搜

    velisian 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()